Jumaat, Mei 04, 2012

Mengenali Tanda-tanda Lelaki Merajuk

Siapa kat sini suka sangat merajuk. Biasanya kita dengar kaum perempuan saja kan yang suka merajuk, tetapi lelaki pun ada rajuknya. Sebenarnya baik lelaki mahupun perempuan, kedua-duanya mempunyai sikap rajuk tersendiri. Kaum perempuan ni kalo merajuk biasanya sebab ingin dimanja, dibelai dan untuk menguji kasih sayang katanya. Manakala lelaki merajuk kerana berasa kurang berpuas hati atau marah tetapi perasaan itu tidak diluahkan dan dipendamkan saja. Wahai wanita, nak tahu tak tanda-tanda lelaki yang merajuk ni. Biasanya kalo lelaki merajuk dikatakan tidak macho. Betul ke? Ha! Cuba kita tengok kat bawah ni sama-sama:-

  • Buat Tak Tahu : Kalo yang ini, anda mesti rasa sakit hati, sebab mereka pastinya akan buat acuh tak acuh dengan segala apa yang anda buat. Dia mungkin akan buat apa yang anda suruh buat, tetapi biasalah hanya sekadar melepaskan batuk di tangga ajelah. Atau paling teruk dia buat tak mendengar apa yang anda katakan.
  • Diam : Yang ini pun lagi sakit hati rasanya, mana taknya kalo dah asyik diam aje memanjang. Sepanjang dia bersama anda dia hanya akan mendiamkan diri dan tidak berbual seperti kebiasaannya.  Dia hanya sekadar angguk atau  menggelengkan kepala sahaja tanpa bersuara. Kalo dah begini, memang sahih la dia merajuk dengan anda.
  • Serius dan Masam Muka : Satu lagi tanda dia akan bersikap serius dan hanya memasamkan muka macam cuka ditambahkan dengan muncung panjang sedepa.... (hehehee.... itu kalo saya). Tambah menyakitkan hati kalo dia menarik muka apabila ternampak kelibat anda.
  • Keluar Rumah tanpa Beritahu :  Biasanya nak keluar rumah, mesti nak beritahu " Yang! Abang nak keluar nie, ada apa-apa nak pesan", tetapi kali nie menonong aje dia keluar terus start enjin kereta. Tapi kalo ini berlaku, jangan la sibuk-sibuk nak tahu, sebab pasti dia akan buat tak tahu aje. Protes la kononnya tu.
  • Tutup Telefon Bimbit : Ini biasanya memang tabiat lelaki apabila dia tidak mahu diganggu dan merajuk. Justeru, bagi mengelakkan gangguan anda, tutup saja lah telefon bimbit itu.
  • Tak Mahu Makan Bersama : Lelaki yang merajuk biasanya tidak mahu berjumpa dan bertentang mata dengan pasangannya. Anda akan tahu apabila dia menolak untuk berjumpa dan makan bersama anda dengan memberikan pelbagai alasan. Antaranya kenyang, tiada seleralah, tapi bila anda habis makan je, dia pun terus makan.
  • Membaca tanpa Henti : Membaca suratkhabar antara tabiat orang lelaki. Tak sah kalo dia tak membaca akhbar dalam sehari. Tapi kalo dia membaca surat khabar yang sama berulang kali tanpa sebab, itu tandanya jiwanya tidak tenteram la tu.
  • Menonton TV sehingga lewat malam : Asyik sangat menonton TV walaupun bukan rancangan kegemaran pun. Tapi saja malas nak layan anda, nak tunggu anda pujuklah tu.

Banyak cara untuk memujuk lelaki yang merajuk. Terpulang kepada cara anda yang bagaimana. Salah satunya, bawak dia pergi ke kedai belikan dia aiskrim/gula-gula. Hehehee... Salah tu. Carilah cara sendiri camner nak pujuk, letih la plak Ieza menaip ni. Okey, bye bye.



0 comments: