Jumaat, Mei 25, 2012

<<<< Kempiskan Perut? Baca sini !!!! >>>>

Jalan Cepat. Pastikan kasut yang dipakai bersesuaian agar selesa untuk berjalan dan tidak menyebabkan kaki melecet. Kalau tak sesuai pergi aje beli yang baru.

Mendaki Tangga. Memang mudah kalau menggunakan lif untuk ke tingkat atas, tetapi kalau ianya baik untuk tubuh,  apa salahnya sekali-kala mendaki tangga? Peluh kecil  yang mengalir sebenarnya bagus untuk kesihatan tubuh. Jadi, lepas ni korang anggap ajelah lif umah / ofis rosak, pastu naiklah tangga demi untuk mendapatkan perut yang kempis.

Berenang. Suka berenang? Jadi, berenanglah dengan laju beserta nafas yang dalam. Berenang pun tak tau, camner plak? Hehehee....

Regangan otot. Stretching atau regangan otot sangat baik untuk menguatkan sendi dan otot anggota badan seperti lengan dan kaki. Aktiviti melenturkan otot dapat melancarkan peredaran darah dan mengurangkan tekanan.

Berbasikal. Selain dapat mengeluarkan peluh, berkayuh juga dapat mencantik dan merampingkan peha.  Wow! Kalau camtu nak kena pergi beli basikal la lepas ni.

Berblog. Cara ni boleh ke mengempiskan perut????? Membuncitkan perut bolehla kot, sebab jari jemari menaip sambil menyuap makanan ke dalam mulut. Haahahaaaa. Okey, cara yang ini jangan diikut........

1 comments:

Myra Jay berkata...

Kalau rajin naik tangga, bukan setakat perut je kempis, dapat mengecilkan peha jugak :)