Selasa, Jun 19, 2012

Perbualan ayah, Iman & Irfan

Pada hari Sabtu yang lepas, kami keluar awal pagi jam 2 petang baru balik. Kemudian, jam 8 malam kami keluar semula untuk ke pasar malam. Di dalam kereta Iman memulakan perbualan dengan ayahnya.

Iman : Ayah, kenapa ayah pakai baju yang sama? Orang lain sumer dah tukar baju.
Ayah : Saja (malas nak layan la tu)
Iman : Kenapa? Ayah takde baju lain eh...
Ayah : A' ah takde baju.
Iman : Dah tu baju ayah yang banyak kat umah tu?
Ayah : !#!#!???
Kemudian, disampuk oleh Irfan
Irfan  : Ayah takde duit nak beli baju eh......
Ayah : Ye.... takde duit.
Irfan : Duit ayah pegi mana?
Ayah : Ayah beli apa yang korang dua nak la.
Irfan : Kalo camtu mintak la duit ngan ibu sikit....
          Ibu asyik-asyik beli baju, kasut, hand bag ibu je kan.
Ayah : Iman & Irfan tolong la mintak kan.

Bab yang ini ibu tak berapa suka nak dengar....hehehehe. Itulah dia anak-anak saya, banyak sangat pertanyaannya yang nak dijawab dan tak kira masa. Kadang sampai pening kepala dan letih nak menjawab, tapi lucu pun ada.  Itu yang seronoknya.

8 comments:

mama aryan berkata...

bijak anak2 ni kan?comel jer pertanyaan diorang tu..hehe,last2 ibu jugak yg kena

SHAHZEE berkata...

hehehe budak2 mmg banyak soalan..kadang2 sampai x terlayan kan..ibu pun terkena skali hehehe

Ummi Iman berkata...

Budak2 ni lurus. Anak kwn saya pun komplen benda yg sama bila minta apa yg dia nk tak dpt. Siap ckp lg mama tu boleh je beli bla3x

Pecah rahsia ibu dia ;) tgk ibu beli mcm2.. Mestilah ibu byk duit ;)

Myra Jay berkata...

Hehehee, tersenyum baca..

Luahan ikhlas dari anak2 tu :)

Masz Sidek berkata...

pandai betul ayah... ibu jugak yg kena... hehehehe ;p

budak2 biasalah... sifat ingin tahu dia kuat... tu yg banyak yg nak di soal... :D

Miss BaNu berkata...

perbualan anak dan ayah yg sweet hahaha..kesian kt ibunya..hahaha

msredcheesecake berkata...

sekali terkena mama dia... hheee.. cute je...

slm kenal thanks follow sy...

are_lin@yu berkata...

sweetnya dia..mereka bnyk bertanya kerana bijak!!hehe