Ahad, Jun 17, 2012

Ambil kad pengenalan la plak....

Kalau dua minggu lepas ada entri pasal ganti kad pengenalan baru, hari ni plak mesti ler pasal nak gi amik kad pengenalan yang dah siap. Semalam Sabtu, awal pagi dah keluar dari umah, gi JPN Putrajaya amik kad pengenalan pastu nak  gi Dataran Merdeka sebab my dear ada hal kat sana. Kad pengenalan tu dah lama siap....tapi takde masa nak gi amik. Tapi Sabtu minggu lepas pergi jugak ke sana, malangnya JPN Putrajaya tu tutup untuk penyelenggaraan. Balik ler kami dengan kehampaan, nasib baik minggu ni buka....kalo tidak.......kalo tidak, apa?Heheheee.....
Buat pengetahuan korang, JPN Putrajaya ni buka pada setiap Sabtu & Ahad, tapi untuk setiap minggu pertama tak pasti ler plak. Begini ler suasana kat dalam JPN tu, sini kaunter pengambilan, jadi mungkin tak ramai sangat. Saya suruh my dear snap picture banyak-banyak, tapi bila dah sampai umah, saya tengok cuma dua ni jer yang ada..... takleh nak kata apa ler.



Tapi kalo di kaunter buat @ ganti kad pengenalan, leh tahan jugak ramainya. Kali ni, saya cuma mengambil masa lebih kurang 15 minit aje, tak macam hari tu 4 jam. Selesai sudah entri ini.

7 comments:

Miss BaNu berkata...

x buat lg kad pgenalan br hehe

MulutPayau berkata...

Dah dapat ic baru ya...ic akak zaman dulu2 lagi...nak tukar, tapi masih elok lagi..

As Shaari berkata...

dah follow!!!

Deq's Qienz berkata...

101 lapor diri..hehee
xper nt² ader la heroin plak..hehee

Wanieys berkata...

wani xbuat lg kad pengenalan baru hihi...xder ms la konon kan hikhihkik

IntaNBerliaN berkata...

sy blm tukar lg ic.. hihii

Ummi Iman berkata...

Saya buat di Putrajaya juga. Tgk suami buat baru sebab beg duit dia hilang, saya pun tumpang sekali. Senang 1 hr je siap. Selalu pergi time nak tutup. Org tak ramai ;)