Khamis, Julai 12, 2012

1st GiveAway: Teka Teki Senyum Sikit Ieza






Selamat petang... Apa khabar wahai kawan-kawan di alam mayaku... Sudah lebih seminggu kita tidak bertemu di alam maya.... Biasalah, kalau orang malas seperti saya ni kan. Masa mula-mula berblogging, kata satu hari nak update dua tiga entri, tapi itu mula-mula dulu aje....lepas tu makin lama makin malas. Jadi, saya amat-amat respek la kat kawan-kawan yang dok update satu hari sampai tiga empat entri.... sungguh rajin dan banyak idea kawan-kawanku ini. Apa kata untuk entri kali ni bagi menyegarkan kembali mindaku yang ketandusan idea nak mengarang ni, saya buat satu giveaway teka-teki yang ringkas sahaja.

Sesiapa yang pertama dapat menjawab soalan teka teki ni dengan pantas, akan diberi hadiah, cuma ada satu hadiah sahaja yang berupa sehelai tudung. Sila berikan jawapan dan tinggalkan link url anda di ruangan komen ini yer. Oh yer, penyertaan hanya terbuka kepada follower blog ini sahaja sebagai menghargai kawan-kawan yang telah sudi menjadi follower blog "Senyum Sikit...Mrs Ieza" yang tak seberapa adoo nie..... Tarikh tamat : 15 Julai 2012 jam 5 petang. Semua komen akan dipublishkan selepas masa tamat yer.

Okeylah, korang mesti tak sabar nak mendengar soalannyakan. Baca dan fahamkan betul-betul yer kawan-kawan sebelum menjawab.

Soalan :10 ekor burung sedang terbang, tiba-tiba berdentum guruh dengan kuat. 6 ekor burung terus terbang tanpa masalah, namun 4 ekor burung telah jatuh ke bumi. Soalannya: Kenapa 4 ekor burung itu jatuh ke bumi??

Psstt: Kalo boleh tolong sebarkan mengenai entri ini kepada kawan-kawan lain yer. Terima kasih.
Photobucket

6 comments:

Miss Chocolate berkata...

http://mycadburychocolateblog.blogspot.com/2012/07/1st-giveaway-teka-teki-senyum-sikit.html

Unknown berkata...

4 ekor burung tu jatuh ke bumi...sbb ia terkejut dgr dentuman guruh yg kuat..so menutup telinganya dgn sayap...lalu jatuh la ke-4 ekor burung tu..

yg 6 ekor lagi tu burung tua yg dh pekak..so xde bg effect pa pe pd tahap kezutan diorang..hehe

leh teka byk kali x?

http://umikasum.blogspot.com/

Liyana Anuar berkata...

kena panah petir ke??

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

sebab 4 ekor burung tu tutp telinga guna sayap/kepaknya

ERYZA berkata...

@Yumida salam Yumida.... Oleh kerana awk terpilih sbg pemenang... Leh emailkan alamat, kita nk bg hadiah yg dijanjikan... Sorry lambat...... :-)

Unknown berkata...

hehe...x sangka nyaaaa....sronok pulak meneka...sy tinggalkan alamat di ruangan komen ni k:

D/A Syafri Shamsuddin,
Nor Huda Hadenan,
No. 16,
Jalan Pam Stesen,
96400 Mukah, Sarawak.
No. h/p: 019-4871282

*makasih..moga sis sekeluarga sentiasa dimurahkan rezeki...