Rabu, Mac 21, 2012

Kek RED VELVET yang comot tapi nyumm...nyumm


Panas betul cuaca hari ini. Tapi mungkin akan hujan petang nanti. Sebenarnya saya nie nak bercerita mengenai kerja yang tergendala dalam post yang lepas. Kerja yang tergendala itu telah dilaksanakan dengan jayanya. Yea.... yeah!!! Saya telah berjaya membuat kek Red Velvet seperti yang diidam-idamkan. Kenapalah saya rasa ayat petang ni macam skema aje.....Projek membuat kek RV ni telah pun dilaksanakan dengan jayanya pada dua minggu yang lepas.. tapi baru hari ini berkesempatan nak update blog ni. Cuba korang tengok gambar kat bawah ni.... segan la plak nak tayang.

Kek RV yang telah dibelah kepada 3 bahagian dan disapu dengan cream cheese....nyum..nyum...


Comotnya kek RV ni....
(hasil kerja tangan yang tidak berseni). Tapi takpe.... baru pertama kali kan..... Usaha lagi di lain kali.
Inilah rupanya kek Red Velvet saya yang sah-sah tak lawa (tak pandai make up). Tapi rasa bukan sekadar rupa. Rasanya not bad...la. Maklumla ada cream cheese kan. tuuu yang sedap. Itu kata suami dan anak-anak saya. Bagi saya takdelah rumit mana nak membuatnya.... tapi tak jugak senang. Tambahan pulak dibantu oleh anak-anak yang jadi tukang sibuk... hehehe.  Resepi RV ni saya google kat internet aje.... Ambil sana sikit...sini sikit, pastu olah dengan idea sendiri, jadila sebegini (lain kali jangan derhaka dengan resepi yang dah diberi tu)

 Memandangkan kek yang tak berapa lawa nie, malaslah nak citer banyak. Tunggu ajelah lain kali saya buat lagi..... baru ada semangat nak sembang panjang. Tapi apa yang penting misi saya berjaya.


0 comments: